Gratis visakaart aanvragen?

Alle vragen over visakaarten voordat je ze in het bezit hebt. Alles wat met betalingen, voorwaarden, leveringsdata te maken heeft stel je hier.

Moderators: lotje, bogy, the_3s

Gratis visakaart aanvragen?

Berichtdoor bogy op 10 Jan 2009 03:31

Ik kreeg onlangs wederom van iemand de vraag of ik voor hem gratis een visakaart wilde aanmaken. De persoon in kwestie vroeg aan mij om hem gratis zijn paypal account te laten verifiëren.

Ik heb geprobeerd om die kerel (of dame, dat kan ik niet vertellen met zekerheid maar ik ga ervan uit dat het een man was die probeerde) uit te leggen dat ik niet gratis een kaart kan weggeven, omdat er voor mij ook kosten aan verbonden zijn, weliswaar lager dan de euro die jullie betalen, maar die paar cent voor de moeite is zeker niet iets om over te stoefen.

Ik doe dit nu al een aantal jaar, en zo lang het mogelijk blijft wil ik het nog wel even blijven verder doen. Ik verdien er hooguit een paar euro per maand aan, en dat beetje dat overschiet bij elke kaart die ik maak, ben ik sowieso ook weer kwijt aan de 25€ die ik elk jaar moet afdragen voor de kaart zelf. Dus de twee euro die op't einde van de maand overschiet (als er veel kaarten waren tenminste) is dan ook niet meteen de reden waarom ik dit doe.

Waarom doe ik dit dan wel?
Mensen die me kennen weten wel da ik een 'apart geval' ben. Ik heb zo m'n eigen principes, regels, normen en waarden waarvan ik vindt dat ze ideaal zijn als iedereen deze normen en waarden zou accepteren en toepassen.
Om mensen te overtuigen dat mijn woord de waarheid is, voeg ik de daad bij het woord.
In plaats van alleen maar te vertellen en te schrijven (je kan 'BoGy's Filosofie' op dit forum terugvinden) doe ik ook wat ik verwacht dat een ander voor mij zou doen.

Noem mij een idealist en een humanist, of noem me een helpende hand...
Het maakt niet uit, maar ik ben geen naïef persoon die zomaar geld weggeeft ofzo.

Ik doe de visakaarten met plezier, omdat ik weet dat ik er iemand mee kan helpen. Dat doe ik graag, en zal ik wellicht altijd graag blijven doen. Soms vraag ik me wel af waarom mensen zulke dingen in vraag gaan stellen, en bijvoorbeeld vragen om de kosten voor hen te pakken of (zoals een paar maand geleden) ineens geld te geven zodat ze gadgets kunnen uittesten...

Ach ja, ik kijk morgenvroeg toch gewoon weer naar m'n rekening ....
Lees BoGy's Filosofie op dit forum. (KLIK)
Wil je jezelf beter leren kennen? Aarzel dan niet om jezelf te verdiepen in BoGy's gedachtengang...
Alles ivm online visakaarten
bogy
Site Admin

XBox Live Gamertag: Bogy Belgy

Terug naar Aanvragen en betalingen