ik woon in nederland, Playstation Store

Alle vragen over visakaarten voordat je ze in het bezit hebt. Alles wat met betalingen, voorwaarden, leveringsdata te maken heeft stel je hier.

Moderators: lotje, bogy, the_3s

ik woon in nederland, Playstation Store

Berichtdoor duele1992 op 04 Mrt 2009 22:45

hallo ik woon in nederland en ik ben 17 jaar
ik heb een probleem met playstation store want ik wil graag goodies enz kopen maar je hebt een mastercard voor noedig of een visa
dus vroeg ik is deze bogy te vertrouwen en hoe gaat het allemaal in zin werk en op welke rekening moet ik het storten en hoe lang duurt het
als jullie deze vraag voor mij kunnen beantwoorden dan ben ik helemaal blij

doei!!
Laatst bijgewerkt door bogy op 05 Mrt 2009 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: even playstation mee in de titel gezet
duele1992
Egoïst

Re: ik woon in nederland, Playstation Store

Berichtdoor bogy op 05 Mrt 2009 15:35

Voor de playstation store kan je inderdaad deze kaarten gebruiken.

Let wel goed op: Je kan de kaart enkel gebruiken met een 'belgische' account.
Je dient hiervoor dus een extra account op je playstation aan te maken, waarin je jezelf voordoet als iemand met de Belgische nationaliteit.

Waarom is dit? Het betalingsverkeer met visakaarten wordt namelijk op nationaliteit gecontroleerd om fraude tegen te gaan. Om het simpel uit te leggen komt het er op neer dat men de mensen probeert te beschermen, bijvoorbeeld als je kaartgegevens worden gestolen door een amerikaanse hacker, kan deze de kaarten niet gebruiken om spullen te kopen.
Voor de playstation store maakt dit echter niet zo veel uit, aangezien je perfect meerdere accounts op je ps3 kan hebben en dus met je belgische account games en uitbreidingen kan kopen.

Op het forum hier zal je nog wel ergens een topic over de playstation store kunnen terugvinden, dat was ook een Nederlander die mijn kaartjes gebruikte om online spullen te kopen.

Tevens had ik eigenlijk nog 1 vraagje voor jou; hoe ben jij op deze site terechtgekomen? Heb je het ergens op een ander forum gehoord of gelezen? (als alles goed gegaan is mag je daar achteraf natuurlijk wel een berichtje achterlaten zodat ook anderen uit jouw omgeving van mijn 'hulp' kan gebruik maken)
Lees BoGy's Filosofie op dit forum. (KLIK)
Wil je jezelf beter leren kennen? Aarzel dan niet om jezelf te verdiepen in BoGy's gedachtengang...
Alles ivm online visakaarten
bogy
Site Admin

XBox Live Gamertag: Bogy Belgy

Berichtdoor duele1992 op 05 Mrt 2009 15:46

uhm bogy ik zoch via internet manieren om saldo te krijgen op mijn playstation store en kwam ik op een forum terecht waar iemand jou aanbeveelde
en ik waagte een gokje om het te proberen
want ik ben nog geen 21 anders had ik een mastercard aangevraagd
dus ik zie hoe dit verloopt maar ik zie aan de reacties dat je het prima doet en dat je te vertouwen bent

je bent mij reddende engel want ik bedoel ik vind het zo stom dat er geen prepaid kaarten zijn voor de playstation store het zou veel makelijker zijn
duele1992
Egoïst

Berichtdoor bogy op 05 Mrt 2009 16:36

Aaah, dank je wel ...

weet je toevallig nog welk forum het was maar men mij aanbeveelde? Als ik daar nog niet actief ben kan het misschien wel eens helpen om mij daar eens te laten horen zodat meer mensen weten wie ik ben en waar ze mij kunnen vinden ;)

Ik wou je ook nog even melden dat gezien je vanuit nederland hebt betaald, het zo'n 3-tal werkdagen duurt voor het geld bij mij zal zijn. Met een beetje geluk heb je de kaart zaterdag, en anders zal het voor maandag zijn. Kwestie dat je ook weet wanneer je ze ongeveer kan verwachten.
Wil je jezelf beter leren kennen? Aarzel dan niet om jezelf te verdiepen in BoGy's gedachtengang...
bogy
Site Admin

Berichtdoor duele1992 op 05 Mrt 2009 16:47

ik heb het gevonden hier heb je de forum 8)

:arrow: http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1327661
duele1992
Egoïst

Berichtdoor bogy op 05 Mrt 2009 20:48

Dank je ... heb daar effe van mezelf laten horen...
bogy
Site Admin

Berichtdoor duele1992 op 05 Mrt 2009 23:26

mooi zo :P
duele1992
Egoïst

Berichtdoor WarBlade op 21 Mrt 2009 00:11

bogy schreef:Voor de playstation store kan je inderdaad deze kaarten gebruiken.

Let wel goed op: Je kan de kaart enkel gebruiken met een 'belgische' account.
Je dient hiervoor dus een extra account op je playstation aan te maken, waarin je jezelf voordoet als iemand met de Belgische nationaliteit.

Waarom is dit? Het betalingsverkeer met visakaarten wordt namelijk op nationaliteit gecontroleerd om fraude tegen te gaan. Om het simpel uit te leggen komt het er op neer dat men de mensen probeert te beschermen, bijvoorbeeld als je kaartgegevens worden gestolen door een amerikaanse hacker, kan deze de kaarten niet gebruiken om spullen te kopen.

Oei, dat is jammer... Hiervoor heb ik dus mijn thread daarnet aangemaakt, ik zoek namelijk een manier om aankopen te kunnen doen op een buitenlandse PS Store... Weet je misschien een manier om aankopen te kunnen doen op een buitenlandse PS Store?
WarBlade
Atheïst

Berichtdoor bogy op 21 Mrt 2009 19:36

een buitenlandse ps store... goh, ik vrees er een beetje voor.

dan zal je iemand moeten vinden die in dat land woont vrees is; tevens zal die persoon dan ook nog eens hetzelfde moeten doen als ik... dus de kans wordt al vrij klein.

Daarbovenop komt nog eens dat het mogelijk is dat sony op een gegeven moment de buitenlandse accounts gaat verwijderen omdat content anders in de verkeerde regio terecht komt (je kan dan net als bij Xbox niet met je 'amerikaanse' account inloggen vanop een europees IP-adres)
Het is zelfs zo ver dat die accounts gewoon verwijderd zijn, met alle aankopen erbij.

Dus ik zou mezelf ook meteen afvragen of het wel echt de moeite is om in de Japanse of de US store van PSN te gaan kopen...
bogy
Site Admin

maak je nog kaarten aan?

Berichtdoor duele1992 op 13 Jun 2009 20:53

hey bogy
alles goed met mij wel
ik heb een vraagje
een tijdje geleden kwam je met een mededeling dat je geen kaarten meer kon aanmaken

nu wil ik weten of je al een andere oplossing daarop heb gevonden
want ik ben al een maand ui t de lucht geweest want mijn pc was kapot

dus ik loop achter met het nieuws snappie ! :cry:
duele1992
Egoïst

Berichtdoor bogy op 14 Jun 2009 06:10

jazeker ... ik kan nog aankopen regelen...

waar het allemaal mogelijk is kan je in dit subforum terugvinden: viewforum.php?f=29
(waar kan ik via bogy aankopen....)

indien de locatie waar jij iets wil aankopen er niet tussenstaat, maak dan een topic... maar lees ZEKER en vast de inleidende topic op deze url: viewtopic.php?f=29&t=1531
(wat is de bedoeling van dit subforum)
bogy
Site Admin

Terug naar Aanvragen en betalingen