*UPDATE: Stopzetting BoGy's visakaarten?! HELP!

Alle vragen over visakaarten voordat je ze in het bezit hebt. Alles wat met betalingen, voorwaarden, leveringsdata te maken heeft stel je hier.

Moderators: lotje, bogy, the_3s

*UPDATE: Stopzetting BoGy's visakaarten?! HELP!

Berichtdoor bogy op 28 Mrt 2009 17:13

**UPDATE: er zijn dus geen kaarten meer te krijgen; wel kunnen aankopen via mij gedaan worden. info vragen doe je volgens de regels in het subforum 'waar kan ik aankopen via bogy....'

Beste forumbezoeker, beste visagebruikers,

Sommigen zullen het misschien al elders op het forum gelezen hebben, maar ik heb dus zeer slecht nieuws in verband met de visakaarten.
De bank waarmee ik samenwerk sluit namelijk het systeem af waarvan ik ook gebruik maak om de tijdelijke visakaarten aan te maken. De kredietkaartmaatschappij heeft namelijk besloten om vanaf 2 april 2009 nog exclusief met het 'Verified by Visa'-systeem te werken en het huidige systeem vervalt VOLLEDIG, inclusief alle actieve kaarten.

Helaas betekent deze beslissing dat ik moet volgen; ik heb geen andere keuze. Daarom zullen alle visakaarten op 1 april (ergens in de loop van de namiddag/avond) worden afgesloten, en noteer ik de resterende waarden in een lijstje. De bedragen die dus nog op de kaarten staan zijn dan niet verloren gegaan, maar het beste is natuurlijk om zo snel mogelijk (vandaag mag ook al) de restwaarde van je kredietkaart op te vragen; ik sluit ze dan al af en je bent zeker over het bedrag da je tegoed hebt.
De tegoeden zal ik deze week dan ook beginnen terugstorten, uiteraard op aanvraag van de gebruiker; anders ga ik echt twee dagen bezig zijn om te zoeken wat van wie is...

Hoe het verder moet na 2 april weet ik nog niet; het KAN zijn dat ik een alternatief systeem opzet, waarbij ik zelf zal inloggen op jullie accounts en dan zo de aankopen doe; het verified by visa systeem werkt namelijk met een paswoord, en zonder dat paswoord kunnen jullie geen verdere aankopen doen met mijn kaartgegevens... maar dat is nieuws voor later; ik heb nu nog geen toegang tot het systeem en moet dus zelf ook afwachten voor ik een nieuwe weg kan inslaan.
Het meest spijtige van al is dat het geen 1-april grap is; zoals ik gehoopt had er eentje te maken...

Probeer dus voor woensdagmiddag je kaart op te gebruiken of terug te vragen.
Wie nu nog stortingen doorvoert om een kaart aan te vragen heeft geluk; ik zal tot de voorlaatste dag kaarten blijven aanmaken; die dus op dinsdag 31 maart 's avonds geen kaart heeft ontvangen zal helaas niet meer van het oude systeem kunnen gebruikmaken; ik zal de nieuwe storters wel via mail op de hoogte brengen van de veranderingen; en zij kunnen dan enkele dagen wachten tot het nieuwe systeem in voege is, en met wat geluk kan ik ze alsnog verder helpen. In het andere geval wordt na enkele dagen je geld gewoon teruggestort maar ik beloof mijn uiterste best te doen om jullie TOCH TE BLIJVEN HELPEN in de toekomst.

Ik hoop dat iedereen begrijpt dat dit nieuws ook voor mij als een bom insloeg toen ik gisteren een brief in de bus ontving van de bank; ik ben er echt van aangedaan dat iets wat ik zo graag doe, mensen helpen, misschien moet stopzetten zonder dat daar eigenlijk reden toe is...

Wish me luck, ik en jullie zullen het kunnen gebruiken; hopelijk heeft dit forum over een jaar nog steeds zijn nut ipv een 'oude vraagbaak van het verleden' te worden...

UPDATE: er zijn dus geen kaarten meer te krijgen; wel kunnen aankopen via mij gedaan worden. info vragen doe je volgens de regels in het subforum 'waar kan ik aankopen via bogy....'

update2: vanaf 2010 is alles voorbij; geen aankopen meer via mij. je kan zelf paypal accounts aanmaken en daar geld op storten via een bankoverschrijving!
Lees BoGy's Filosofie op dit forum. (KLIK)
Wil je jezelf beter leren kennen? Aarzel dan niet om jezelf te verdiepen in BoGy's gedachtengang...
Alles ivm online visakaarten
bogy
Site Admin

XBox Live Gamertag: Bogy Belgy

Re: Stopzetting BoGy's visakaarten?! HELP!

Berichtdoor Genkenaar op 28 Mrt 2009 18:08

Ik vind het enorm spijtig :)
Toch nog veel respect dat ge dit deed voor de mensen!

Wou ook nog even melden (voor in de toekomst, als dit nog verder zou gaan):
Mijn kaart na 1 dag van overschrijving al ontvangen en betaling ermee verliep vlekkeloos!
Dus bedankt nog.

Wens u nog veel geluk met uw leven enzo en hopelijk kunt ge ooit nog eens verdergaan hiermee.
Genkenaar
Atheïst

Berichtdoor cheskle op 28 Mrt 2009 19:26

:(
Had nooit gedacht dat dit zou kunnen gebeuren.
Heb net een overschrijving gedaan.
Gaat die teruggestort worden dan? - Ik zal je een mail sturen.

Zijn er andere VCC-verkopers in belgenland?
Ik denk dat we ons zullen moeten wenden tot VCC-verkopers in het buitenland die 10euro meer vragen per kaart.

:x M'n dag is om zeep nu zenne.

Veranderen van bank is toevallig geen optie? :mrgreen:
cheskle
Schuldenaar

Berichtdoor Robot op 28 Mrt 2009 20:36

Ow, wat jammer. Heb vandaag de mail toegekregen... Ik heb zelf van je service gebruik gemaakt en doorverteld aan kennissen (die het met succes hebben gebruikt). En ik moet toegeven dit nog zo'n "zaakje" is waar je in deze wegwerpmaatschappij het gevoel krijgt van "klant is (nog steeds) koning". Alvast bedankt voor je bijdrage en moge het je goed gaan in je toekomstige regelingen. Ik zal dit forum zeker in het oog houden mocht er nog een nieuwe plan op poten worden opgezet.
Robot
Egoïst

Berichtdoor bogy op 28 Mrt 2009 20:58

cheskle schreef::(
Had nooit gedacht dat dit zou kunnen gebeuren.

geloof mij, ik had zelf ook nooit gedacht dat dit nu al zou gebeuren...
cheskle schreef:Heb net een overschrijving gedaan.
Gaat die teruggestort worden dan? - Ik zal je een mail sturen.

Ik zal kaarten maken tot de laatste moment, zodat ik nog zoveel mogelijk mensne kan laten genieten van het oude systeem...
cheskle schreef:Zijn er andere VCC-verkopers in belgenland?
Ik denk dat we ons zullen moeten wenden tot VCC-verkopers in het buitenland die 10euro meer vragen per kaart.

ik ben eigenlijk geen vcc verkoper; ik gebruik mijn eigen kaart om vcc's te maken en geef die door als vriendendienst, ik heb dab ook nooit de intentie gehad om dit als business te aanschouwen, eerder als mijn steentje bijdragen voor de online-community.

dat ze 10 euro per kaart meer vragen is wel héél veel; dat wist ik ni da ze zo duur waren...
cheskle schreef: :x M'n dag is om zeep nu zenne.

Veranderen van bank is toevallig geen optie? :mrgreen:

oei, neen, ken geen andere banken waar ik kaarten zal kunnen aanmaken.
deze rekening die ik nu gebruik heb ik eigenlijk indertijd via een goede kennis kunnen krijgen, met alle extra's zodat ik jullie ook kon helpen...
deze kennis werkt trouwens niet meer bij die bank ook niet... anders haddek mss nog iets kunnen regelen (al was het maar voorlopig tot ik een andere oplossing gevonden zou hebben)

thx voor al jullie reacties!
Wil je jezelf beter leren kennen? Aarzel dan niet om jezelf te verdiepen in BoGy's gedachtengang...
bogy
Site Admin

Berichtdoor duele1992 op 28 Mrt 2009 22:30

ja hebt ons heel ver geholpen en bedankt daarvoor het is niet anders hé
ik hoop dat je een ander alternatief vind
en succes
duele1992
Egoïst

Berichtdoor lemmichi op 29 Mrt 2009 17:49

pfft zo'n slecht nieuws hopelijk vindje een oplossing.

alvast bedankt voor al de perfecte services...
lemmichi
Egoïst

Berichtdoor the_3s op 29 Mrt 2009 19:52

shit.. Niet zo'n leuk nieuws.
Maar ik ben er zeker van dat je met het nieuwe systeem wel een manier zult vinden :)
Ex-Crew @ Windows Mobile Forum, All About Phones
Mod @ Visa ForumBogy's Visa Forum
the_3s
BoGy's Crew
BoGy's Crew

Berichtdoor bogy op 29 Mrt 2009 20:19

the_3s schreef:shit.. Niet zo'n leuk nieuws.
Maar ik ben er zeker van dat je met het nieuwe systeem wel een manier zult vinden :)

Waarschijnlijk wel; maar het zal van de gebruikers van mijn systeem toch een schepje vertrouwen verwachten; momenteel zie ik als enige oplossing dat ik telkens de aankoop verricht die de gebruiker wens te doen; in het nieuwe systeem werkt alles met een paswoord, en ik kan geen apart paswoorden ofzo aanmaken. Uiteraard ga ik ook niet mijn paswoord delen want dan kan iedereen aankopen doen zoveel hij wil.

Voor sommigen kan dit beteken dat ze geen aankopen meer kunnen doen tenzij ik de login en paswoord krijg van hun account, bv voor world of warcraft moet je ingelogd zijn om iets aan te kopen... daar komt nog eens bij dat ik dan waarschijnlijk op mijn desktop pc al kan gaan starten met het installeren van een aparte windows om al die programma's te installeren waar ge dingen mee kunt aankopen; alleen maar om de mensen te helpen...

ik zou het trouwens zelf ook niet zo snel vertrouwen als ik iemand mijn login en paswoord moet geven om iets aan te kopen... vooral voor nieuwe mensen kan het wel eens afschrikken denk ik.
Ik vrees dan ook een beetje dat ze met het stopzetten van die systemen een nekschot hebben gegeven aan de hulp die ik probeer te bieden voor de vele mensen die geen eigen visakaart hebben...

Ik ga echter nog niks uitsluiten, wie weet krijg ik morgen wel een inventief plan waarmee alles opgelost is.. ik hoop alleen maat dat het allemaal weer geen geld moet kosten, want ik zou het zelf ook spijtig vinden als de kosten stijgen...
soit, ik ga nu eerst eens eten sé... want m'n maag en die van mijn vriendin grollen da de kat er schrik van krijgt :)
bogy
Site Admin

Berichtdoor the_3s op 30 Mrt 2009 10:37

mja.. het login en psw moeten delen zal idd veel (beginnende?) gebruikers afschrikken.
Maar we zullen eerst eens afwachten hoe het nieuwe systeem precies werkt zeker.

ahja, ipv een volledige nieuwe windows (triple-boot ondertusse dan?) te gaan installeren zou VMWare niet handiger zijn? kunt ge ook een dynamische HD mee configureren, zodat die gewoon meegroeit ipv een vaste plaats in te nemen.
Ex-Crew @ Windows Mobile Forum, All About Phones
Mod @ Visa ForumBogy's Visa Forum
the_3s
BoGy's Crew
BoGy's Crew

Berichtdoor bogy op 30 Mrt 2009 10:54

the_3s schreef:mja.. het login en psw moeten delen zal idd veel (beginnende?) gebruikers afschrikken.
Maar we zullen eerst eens afwachten hoe het nieuwe systeem precies werkt zeker.

ahja, ipv een volledige nieuwe windows (triple-boot ondertusse dan?) te gaan installeren zou VMWare niet handiger zijn? kunt ge ook een dynamische HD mee configureren, zodat die gewoon meegroeit ipv een vaste plaats in te nemen.

gezien da games meestal niet draaien in een vm en gezien da diskspace ni echt een issue is ... zal het gewoon een dualboot worden...
ik doe die windows 7 eraf, en zet een tweede vista erop... 'k ga geen xp meer derop zetten, heeft ni veel zin eigenlijk aangezien we ondertussen toch al een paar jaar vista gebruiken en er ni veel xp-exclusive software meer is...

ik hoop echt da'k iets anders kan doen voor de visa's, maarjah, 't is ngo altijd afwachten.
'k zal ondertussen ook al si naar de bank bellen, want die visakaart (de plastieken) is eigenlijk geblokkeerd ... heb in italie 3x de verkeerde pin ingegeven, en ondertussen die kaart nooit laten deblokkeren :)
bogy
Site Admin

Berichtdoor Mitch op 01 Apr 2009 16:05

Mm, ik heb net vandaag nog een overschrijving gemaakt voor een kaartje van 14 euro.

Terugstorten neem ik aan?

Mvg,
M
Mitch
Atheïst

Berichtdoor bogy op 01 Apr 2009 17:56

jah, ik vermoed da ik het dan zal terugstorten.

Heb ook nog steeds geen concrete informatie gehad over het nieuwe systeem, dus daarop moet ik ook nog wachten.

Ik zal alle bedragen de komende dagen terugstorten, tenzij je enkele dagen wenst te wachten voor het geval ik deze week nog een oplossing vindt om betalingen te regelen.
bogy
Site Admin

Berichtdoor Mitch op 01 Apr 2009 18:16

Stort het maar terug, ik zal regelmatig wel eens checken of je al een nieuwe manier hebt gevonden.

Alvast hartelijk bedankt!

Groetjes,
M
Mitch
Atheïst

Berichtdoor bogy op 01 Apr 2009 19:34

Alle kaarten zijn zojuist stopgezet...
bogy
Site Admin

Berichtdoor FavyRocker op 03 Apr 2009 13:14

Hey , boggy Ik heb namelijk nog geld gestuurd vo een visa kaart!
Wat moet ik nu doen Ik moet een ebay object nog altijd betalen!
Ik heb wel nog mijn oude kaart kan je daar nog geld opstorten , nieuw zal niet meer lukken maar oude wel die is nog niet vervallen!

FavyRocker :?:
FavyRocker
Atheïst

Berichtdoor bogy op 04 Apr 2009 13:52

goed nieuws misschien ...

ik kan blijkbaar nog steeds op het kaartsysteem inloggen...

wie dus dringend een kaart nodig heeft wil ik eventueel ngo helpen, maar ik zou er wel meteen bij willen zeggen dat ik géén terugbetaalgaranties kan bieden. Wil je een kaart? Dat kan nog, maar hou er rekening mee dat het systeem van de ene dag op de andere weg kan zijn;

je moet dus SNEL handelen als je de kaartgegevens hebt ontvangen ('t is maar omda ik soms zie dat mensen soms een maand wachten eer ze hun kaart gebruiken)

gezien het nu weekend is, neem ik aan dat ze het systeem ten vroegste maandag uit de lucht zullen halen...
bogy
Site Admin

Berichtdoor FavyRocker op 04 Apr 2009 16:17

Hey , boggy
Ja maar ik heb 20 euro gestort op jouw rekening kan je die niet op me oude kaart zetten die is nog actief denk ik of niet soms laat zo snel mogelijk iets weten? dan zou ik mss de betaing nog kunnen maken voor maandag en alles zou prima zijn oftewel moet jij die transactie verder zetten! :?:
FavyRocker
Atheïst

Berichtdoor Mitch op 04 Apr 2009 19:19

Ondertussen heb je mijn geld ook al ontvangen normaal, kan je voor mij een kaartje maken dan? Als je nog niet terug gestort hebt natuurlijk..

groetjes
Mitch
Atheïst

Berichtdoor bogy op 05 Apr 2009 12:46

FavyRocker schreef:Hey , boggy
Ja maar ik heb 20 euro gestort op jouw rekening kan je die niet op me oude kaart zetten die is nog actief denk ik of niet soms laat zo snel mogelijk iets weten? dan zou ik mss de betaing nog kunnen maken voor maandag en alles zou prima zijn oftewel moet jij die transactie verder zetten! :?:

momenteel zijn er geen kaarten actief. alles is afgesloten geweest de eerste april 's avonds.

de stortingen die nu binnenlopen zou ik eigenlijk moeten terugstorten, maar blijkbaar is de server dus nog steeds niet uit de lucht en kan ik nog kaarten maken... 't probleem is natuurlijk dat als de server wordt uitgeschakeld, de kaarten wel verdwenen zijn en ik dus niet kan opvragen of er uberhaupt nog geld op stond. Je snapt natuurlijk da ik ni graag ruzie zoek met mensen die hun kaart 'kwijtgespeeld zijn' wanneer de servers worden afgezet. Maar ik wil gerust nog wel kaartjes maken.

Ik doe dit wel alleen op aanvraag.
Heb je dus een storting gedaan? Stuur dan een mailtje naar visa@bogy.be waarin je uitdrukkelijk vraagt om het laatst gestorte bedrag op een kaart te zetten. vergeet het bedrag er niet bij te zetten éh (ter controle)

Ik zal vandaag nog kaartjes aanmaken, sebiet de eerste lichting tegen kwart voor twee à twee uur, en straks nog een tweede batch (voor de late beslissers)...

Ik hoop wel dat iedereen dan begrijpt dat hij die kaart beste dezelfde dag nog opgebruikt, aangezien niemand kan zeggen wanneer de servers uit de lucht gaan.
Om eerlijk te zijn; het kan goed zijn da die servers nog een maand werken, misschien zelfs twee, ik kan da alleen maar hopen natuurlijk. Bij de bank zelf hebben ze in ieder geval bericht gegeven dat vanaf 2 april het systeem zou afgezet worden, maar ondertussen zijn we al de vijfde en ik heb gisterenavond ter controle zelf een aankoop gedaan met een kaart die ik gisteren had aangemaakt; en dat werkte perfect...
Ik snap dan ook ni waarom de bank zegt dat ze op 2 april ermee stopt en als dan puntje bij paaltje komt....

ik weet da het allemaal wa onduidelijk is voor sommigen... maar degenen die nog rap iets willen kopen kunnen hiermee wel geholpen zijn natuurlijk..

ik hoor het wel van jullie!
bogy
Site Admin

Re: *UPDATE: Stopzetting BoGy's visakaarten?! HELP!

Berichtdoor Mitch op 05 Apr 2009 15:59

Jammer genoeg is er percies iets mis met de kaartnr van mijn kaartje, ik heb je een screenshotje gestuurt via mail.

Groetjes,
Mitch
Mitch
Atheïst

Berichtdoor FavyRocker op 05 Apr 2009 23:20

Hey Boggy
Nogmaals bedankt vo nieuwe kaart nu is mijn probleem opgelost!
Kheb juist nog paar aankopen gedaan met me nieuw kaart op ebay!

leve de kredietkaarten!!! hopelijk gaan ze nog wat door

rock on!!! :grin:
FavyRocker
Atheïst

Berichtdoor bogy op 06 Apr 2009 00:21

Mitch schreef:Jammer genoeg is er percies iets mis met de kaartnr van mijn kaartje, ik heb je een screenshotje gestuurt via mail.

Groetjes,
Mitch

ik zal het zometeen bekijken...
bogy
Site Admin

Berichtdoor Lowspeeddevil op 06 Apr 2009 09:16

Het zou inderdaad jammer zijn als we niet langer gebruik zouden kunnen maken van jouw diensten.

Ik heb intussen al langer dan een jaar maandelijks een kaart aangevraagd, steeds binnen enkele dagen bevestiging gekregen, nooit problemen gehad met het gebruik ervan en die ene euro administratiekost is echt meer dan schappelijk als ik bedenk wat een rompslomp het toch niet met zich mee moet brengen.

Aangezien ik nog steeds maandelijks online betalingen moet doen heb ik deze morgen een swingcard besteld, ook een prepaid credit card.
Daar betaal ik wel 9,95 euro per kaart en ik kan het bedrag dat erop staat niet zelf bepalen, noch het restbedrag laten overzetten.

Ik kan dus alleen maar hopen dat dit niet het einde is!
Lowspeeddevil
Atheïst

Berichtdoor bogy op 06 Apr 2009 12:39

Lowspeeddevil schreef:Het zou inderdaad jammer zijn als we niet langer gebruik zouden kunnen maken van jouw diensten.

Ik heb intussen al langer dan een jaar maandelijks een kaart aangevraagd, steeds binnen enkele dagen bevestiging gekregen, nooit problemen gehad met het gebruik ervan en die ene euro administratiekost is echt meer dan schappelijk als ik bedenk wat een rompslomp het toch niet met zich mee moet brengen.

Aangezien ik nog steeds maandelijks online betalingen moet doen heb ik deze morgen een swingcard besteld, ook een prepaid credit card.
Daar betaal ik wel 9,95 euro per kaart en ik kan het bedrag dat erop staat niet zelf bepalen, noch het restbedrag laten overzetten.

Ik kan dus alleen maar hopen dat dit niet het einde is!

AMAI 10 euro per kaart ???? woow...
mss moet ik met het nieuwe systeem toch ook maar iets meer gaan vragen... niet dat ik ervan rijk wil worden... maar het nieuwe systeem vereist veel meer tussenkomst van mij (ik zal vanaf nu alle aankopen moeten verrichten ipv de klanten zelf, en da brengt enorm veel werk met zich mee)

voorlopig lukken de visa's nog, maar natuurlijk weet ik ni hoelang het gaat blijven. Ook het nieuwe systeem is hier nog niet echt in voege, en zolang ze mij ni verplichten om te stoppen door de server uit te zetten, zal ik nog zo lang mogelijk proberen om mensen te helpen met de klassieke visa's .

zoals je zelf al aangeeft is het idd allemaal een enorme rompslomp; al die overschrijvingen, de kaartnummers bijhouden, de mislukte betalingen oplossen, verloren credits terughalen, terugstortingen regelen, je kan het allemaal ni bedenken of ik moet het wel doen om de visa's vlot te laten werken.... Moest ik effectief gaan rekenen hoeveel tijd ik aan alle kaarten bezig ben, dan zou ik mss ook wel meer geld moeten vragen, kwestie van der toch een beetje aan over te houden, maar dan stopt het initiatief helpen en wordt het 'geld verdienen' en dat is nooit mijn bedoeling geweest...

thx voor het jarenlange vertrouwen!
bogy
Site Admin

Volgende

Terug naar Aanvragen en betalingen