Componenten distributeurs

Post hier je links naar nuttige en toffe sites ...

Moderators: lotje, bogy, the_3s

Componenten distributeurs

Berichtdoor bogy op 19 Feb 2009 03:13

Mjah, omdat ik soms op locatie zo lui ben om een adres exact in te typen zet ik de twee bedrijven die ik het vaakst gebruik om onderdelen te bestellen even hieronder neer.

Let wel; dit zijn distributeurs en geen kleinhandels of webshops. Je kan dus enkel bestellen als je zelf een detailhandel of bedrijf hebt dat in de IT aanwezig is. (Ik gebruik ze dus voor het uitvoeren van mijn taak binnen mijn bedrijf; het herstellen van pc's (bv defecte voeding vervangen))

Eentje waar ik zelf nog gewerkt heb; Diditrade (ze hebben een uitgebreid assortiment maar zijn niet goedkoop en er zijn minimumbedragen), gelegen te Aartselaar
http://www.diditrade.be

Eentje die je geen extra kosten aanrekent wanneer je bestelling lager is dan 300 euro (hint naar die hierboven waar da dus wel het geval is), gelegen te Merksem (Antwerpen-noord)
http://www.2by2.be

Wie zelf ook ervaringen heeft met distributeurs (zeker als ze uit het antwerpse zijn), mag zeker het lijstje komen aanvullen...
Lees BoGy's Filosofie op dit forum. (KLIK)
Wil je jezelf beter leren kennen? Aarzel dan niet om jezelf te verdiepen in BoGy's gedachtengang...
Alles ivm online visakaarten
bogy
Site Admin

XBox Live Gamertag: Bogy Belgy

Re: Componenten distributeurs

Berichtdoor the_3s op 19 Feb 2009 22:58

Ik werk momenteel bij New Cloetens in Mechelen. http://www.cloetens.be
Ook een groothandel, en je moet idd ook in de IT bezig zijn (bedrijfje hebben).
Verder is er een kost van €7,00 als je onder de 500 besteld.
Als iemand iets nodig heeft, kan ik het wel bestellen (niet overdrijven natuurlijk)
Ex-Crew @ Windows Mobile Forum, All About Phones
Mod @ Visa ForumBogy's Visa Forum
the_3s
BoGy's Crew
BoGy's Crew

Berichtdoor bogy op 20 Feb 2009 02:07

Cloetens ken ik inderdaad..

'k heb der zelfs een account als ik me ni vergis. Maar om eerlijk te zijn heb ik er nog nooit iets besteld omdat ik maar af en toe iets nodig heb voor mijn bedrijf en meestal zijn da een paar stukken. Tevens is het in mijn geval echt uitgesloten om stock te nemen; al die dingen zakken tegenwoordig zo snel in prijs, en als je dan maar heel af en toe eens een videokaart ofzo nodig hebt dan stade daar, allez je begrijpt wel wa'k bedoel éh;-)

waar ik anders wel stock van heb zijn voedingen. Dat is echt veruit het onderdeel dat het vaakst vervangen moet worden bij defecte pc's. Ergens ook wel begrijpelijk als je weet dat die voeding echt constant moet werken als de pc aanstaat en zeer gevoelig is voor stof. Ook zijn der veel pc's waar voedingen van slechte kwaliteit inzitten; wanneer het dan eens wat warmer weer is moeten de koelers meer werk en ligt de temperatuur een paar graden hoger dan normaal in de kast; gecombineerd met stof betekent dat vaak dat de elementen in de voeding (condensators, ventilators, ...) kapot gaan en vastlopen.

een typische diagnose voor een defecte voeding: Wanneer je de pc aanzet brandt het lampje wel, maar er volgt geen 'biep' (als je pc tenminste een ingebouwde speaker heeft) en er komt geen beeld. Het lampje op je toetsenbord (numlock) springt niet aan en de pc probeert niet op te starten.
Wil je jezelf beter leren kennen? Aarzel dan niet om jezelf te verdiepen in BoGy's gedachtengang...
bogy
Site Admin

Berichtdoor the_3s op 20 Feb 2009 21:48

Uhu, da van de voedingen ondervind ik ook..
De meeste mensen zijn wel bereid om 350 eur uit te geven aan een grafische kaart die marginaal sneller is dan het vorige model. Maar dan bellen ze wel op oom te vragen waarom ik er een voeding van 80 eur in heb gestoken..
En hoe moeilijk is het nu om zo'n busje perslucht te gebruiken? :D
mensen een goede raad: het kost u minimum 50 eur om een PC naar een reparateur te sturen, onderhoud u pc gewoon een beetje (net als uw auto) en hij gaat 2x langer mee..
the_3s
BoGy's Crew
BoGy's Crew

Berichtdoor bogy op 21 Feb 2009 00:25

minimum 50 euro...

da weet ik toch zo nog ni...

hiere kost da geen 50€ per werkuur zenne...
heb gisteren nog een pc hersteld, er moest wel een nieuwe videokaart + 2 koelers in, 't was 89€ in totaal inclusief werkuren en onderdelen éh...

maar ik kan wel beamen dat de meeste pc-herstelbedrijven aardig doorrekenen als je een pc binnendoet. Een van mijn ex-werkgevers rekent zo maar even 110 euro per werkuur, bijna het drievoudige van wat ik vraag...
bogy
Site Admin

Berichtdoor the_3s op 21 Feb 2009 12:03

bij ons wordt er voor een assemblage en installatie 50 eur aangerekend. Wat natuurlijk wel nog meevalt maar als je e laptop binnenbrengt vr reparatie is het ongeveer 60/uur
the_3s
BoGy's Crew
BoGy's Crew

Berichtdoor bogy op 21 Feb 2009 14:32

the_3s schreef:bij ons wordt er voor een assemblage en installatie 50 eur aangerekend. Wat natuurlijk wel nog meevalt maar als je e laptop binnenbrengt vr reparatie is het ongeveer 60/uur

Mjah, bij mij is't toch wel een pak goeiekoper dan zenne...

ik ga naar de klant thuis / op kantoor voor 40€ / uur.
bogy
Site Admin

Terug naar User Links