Bijna 7% meer betalingen met visa in Belgie

alles wat niet thuishoort in een van de andere subfora...

Moderators: lotje, bogy, the_3s

Bijna 7% meer betalingen met visa in Belgie

Berichtdoor bogy op 21 Jan 2009 15:04

Hehe, was ik daarjuist wat aan 't browsen op internet en kwam ik toch wel een interessant nieuwsbericht tegen zeker?!

Op Trends.be kwam ik namelijk het bericht tegen dat er bijna 7% meer betalingen met de visakaart zijn gemaakt vorig jaar. Gezien ik zelf ook visakaartjes aanmaak (zie visakaarten subfora) vermoed ik dat ik daar misschien voor een heel klein percentage aandeel aan heb. :)

Bijna 7 procent meer betalingen met Visa-kaart in België

20/01/2009 14:00

De uitgaven met Visa-betaalkaarten in België zijn in 2008 met 6,8 procent gestegen tot een bedrag van 6,4 miljard euro. Het aantal transacties steeg met 6,1 procent tot 69 miljoen. Dat heeft Visa Europe dinsdag meegedeeld.

In heel Europa stegen de uitgaven met Visa-kaarten met iets meer dan 10 procent tot 882 miljard euro. Er waren 11 procent meer transacties, namelijk 15,7 miljard. De gemiddelde waarde van elke transactie daalde met 0,6 procent tot 56 euro.

"Bijna 70 procent van de uitgaven gebeurde met debetkaarten, wat betekent dat de verbruikers begrepen hebben dat deze het veiligste en eenvoudigste alternatief zijn voor baar geld", beweert Peter Ayliffe, de gedelegeerd bestuurder van Visa Europe.

Lees BoGy's Filosofie op dit forum. (KLIK)
Wil je jezelf beter leren kennen? Aarzel dan niet om jezelf te verdiepen in BoGy's gedachtengang...
Alles ivm online visakaarten
bogy
Site Admin

XBox Live Gamertag: Bogy Belgy

Terug naar Algemene & Andere ...