NIEUW: BoGy's Blog

alles wat niet thuishoort in een van de andere subfora...

Moderators: lotje, bogy, the_3s

NIEUW: BoGy's Blog

Berichtdoor bogy op 10 Feb 2009 15:37

Ik kon het niet langer meer inhouden; de drang om toch maar een blog op te starten... :d
Op 'BoGy's visie op de wereld' (de titel van mijn blog) zal je informatie en mijn ongezouten mening kunnen terugvinden over allerhande onderwerpen. Alles wat mij boeit, en waarvan ik denk dat het een tof artikel kan opleveren zal je daar kunnen terugvinden.
Ik heb mezelf geen limiet opgelegd om te posten, zodat ik mezelf de vrije loop kan laten gaan qua posts.

Het aantal onderwerpen waarover ik zal handelen zal zeer uitgebreid worden. Ik heb veel interesses gaande van algemene wetenschappen, gamen, politiek tot fijne weetjes, geneeskunde en quantumfysica. Verwacht dan ook met (on-)regelmaat een nieuw berichtje waar ook jij je mening kwijt kan.

Sommige artikels zullen ook luchtiger geschreven worden dan andere, getuige de eerste post die ik gemaakt heb.

Je kan mijn blog vinden op http://www.dcnet.be/praten (of door naar www.bogy.be te gaan en op het icoontje van de blog te klikken).

Veel plezier, en vergeet zeker niet je eigen mening op m'n blog achter te laten.
Lees BoGy's Filosofie op dit forum. (KLIK)
Wil je jezelf beter leren kennen? Aarzel dan niet om jezelf te verdiepen in BoGy's gedachtengang...
Alles ivm online visakaarten
bogy
Site Admin

XBox Live Gamertag: Bogy Belgy

Re: NIEUW: BoGy's Blog

Berichtdoor the_3s op 12 Feb 2009 00:05

een blog.. :D
hehe, interessant. (niet helemaal mijn ding, ma das wss gewoon omdak niets interessant zou vinden om te schrijven).
veel geluk der alvast mee.
Ex-Crew @ Windows Mobile Forum, All About Phones
Mod @ Visa ForumBogy's Visa Forum
the_3s
BoGy's Crew
BoGy's Crew

Berichtdoor bogy op 12 Feb 2009 02:33

geluk? succes bedoelt ge? :p

jah, 'k vond de tijd rijp om nog eens iets creatiefs op te starten... Een blog laat me toe om af en toe m'n ding eens te vertellen aan de wereld, en tegelijkertijd de mensen wat bij te leren... ge kent mij éh :)
Wil je jezelf beter leren kennen? Aarzel dan niet om jezelf te verdiepen in BoGy's gedachtengang...
bogy
Site Admin

Berichtdoor the_3s op 14 Feb 2009 00:53

okee, als ge liever succes hebt :D
en ja, klinkt idd wel als iets vr u.
zeg, moet ik eerst een account aanmaken vooraleer ik kan reageren? (I presume so maar was te lui om het te testen..)
Ex-Crew @ Windows Mobile Forum, All About Phones
Mod @ Visa ForumBogy's Visa Forum
the_3s
BoGy's Crew
BoGy's Crew

Berichtdoor bogy op 14 Feb 2009 06:25

Natuurlijk dien je eerst een account aan te maken voordat je comments kan geven...

Je eerste comment zal wel moeten worden goedgekeurd vooraleer hij verschijnt, kwestie dat spammers na hun registratie niet meteen kunnen gaan spammen. Na je eerste goedgekeurde comment kan je uiteraard commentaar geven zonder dat die nog moet worden gemodereerd :)

Ik moet wel toegeven dat de blog / nieuwssite / hoe je het ook wil noemen, nog niet volledig 100% op punt staat ... er zijn nog kleine dingen die ik aanpas enzo...
zo heb ik vorige nacht een mooie banner gemaakt, uur en datum bij de posts gezet in de index, en nog een aantal zaken die belangrijke en minder belangrijke gevoglen hebben gehad voor het gebruik van het forum.

Ik zal, zoals gewoonlijk trouwens, waarschijnlijk ook nog wel even blijven 'knutselen' aan de site, kwestie dat ik niet alles in een keer kan doen (zo kundig ben ik helaas niet). Er zullen dus nog kleine (en misschien iets grotere) veranderingen gebeuren, naargelang ik merk of bepaalde items goed werken of niet. Niets is perfect en juist daarom geloof ik er niet in dat een site 'klaar' is wanneer hij online wordt gezet. Natuurlijk ga ik wel pas starten met het laten syndiceren (andere sites mijn RSS feeds laten uitlezen) wanneer ik vind dat de site op punt staat. Nu ben ik eerst nog wat aan het inwerken zodat ik wat ervaring met het pakket (wordpress) heb.
Over een paar weekjes zal de site wel in zijn definitieve vorm online staan. Dan zal ik uiteraard ervoor zorgen (althans proberen toch) dat andere sites mijn rss-feeds opnemen zodat onze content vanop verschillende sites bereikbaar wordt.
Met mijn vorige website die ik op dcnet.be draaide haalde ik na een een maand of vier ongeveer duizend unieke bezoekers per dag, het meeste kwam van sites die mijn nieuwsfeed op hun site plaatste... Op krantenkoppen.be stond ik zelfs boven tweakers.net, maar zoals ik elders al verteld heb ben ik moeten stoppen wegens hackers die mij het leven zuur maakten.

Dat is trouwens ook een van de redenen waarom ik nu Wordpress gebruik. Mijn vorige site was een Postnuke site. Dit is een afgeleide van het overbekende PHP-Nuke. Zo'n site is een echte portal waar je alles in kan terugvinden wat je maar nodig hebt om elke soort content online te zetten.
Ik gebruikte de nieuwsmodules, een faq-module en een phpbb module. Gezien ik een unieke site wilde hebben, was ik genoodzaakt om een aantal veranderingen in de layout door te voeren, wat me toch wel wat werk heeft opgeleverd toen. Natuurlijk zit je dan met een probleem; je kan je site niet meer updaten langs de normale kanalen. Omdat je zelf je eigen PHP-code gebruikt, ben je dus ook genoodzaakt om updates volledig manueel door te voeren wat elke keer uren werk betekent.
De Nuke-sites waren toen helaas nog niet zo doorontwikkeld als nu, en er kwamen dan ook om de haverklap nieuwe versies uit, en jah, op een dag had ik eens geen zin om weeral een paar uur te liggen code-crunchen, waardoor er een gat in de beveiliging kwam die uiteindelijk misbruikt is.
Ik heb dan wel mijn site volledig operationeel krijgen met recente backups enzo, maar was toch een deel content kwijt.
't verhaal is eigenlijk nog veel langer, maar ik ga toch stoppen met typen nu... :)
dus, daarom gebruik ik nu wordpress, is heel ver doorontwikkeld, stabiel en veel beter te onderhouden als ge veranderingen hebt doorgevoerd..
bogy
Site Admin

Terug naar Algemene & Andere ...