Bogy's Informaticapark :)

Wil je een @bogy.be adres aanvragen? Heb je vragen over de e-mailservice? Problemen met je @bogy.be account? Stel ze gerust hier, evenals nieuwe ideeën of voorstellen zijn welkom!

Moderator: the_3s

Bogy's Informaticapark :)

Berichtdoor cheskle op 31 Dec 2008 03:38

Ah leuk :)

Nja goed dat je het wat onderhoud..
Wel jammer dat je zo geviseerd wordt :-(

Nja, chance da er nog geen DDoS zijn geweest..

Wel nice server dat je hebt :o
1TB+ .. Toch geen warez zeker eh :lol:

edit:
Weet ge wa een goe idee is?
Een Shoutbox :grin:

U server kan da wel trekken.
Of gebruikt ge ze voor nog andere dingen ( warez :lol: )

edit²:

:| Soms vind ik de server wel wat "traag" [ De images (edit, newtopic etc )]

edit³ :wink:

Hoe komt het dat je server locatie precies niet te vinden is?
Je DNS is zo raar..
cheskle
Schuldenaar

Re: Vertrekdata Kaarten

Berichtdoor bogy op 31 Dec 2008 03:47

neeje, geen warez ..

Ik hou me daar niet meer met bezig wegens tijdsgebrek en het bijhorende risico..
Op de server draait onder andere een mailserver voor mijn domeinen (3), en da vergt met momenten nogal wa diskspace, zeker gezien ik IMAP ondersteuning bied zodat mensen altijd met mappen kunnen werken op de server ipv dat ze hun mail via POP moeten afhalen.
Tevens heb ik (omdat ik een computerhersteller ben) een enorme verzameling drivers, utilities en software die ik regelmatig nodig heb om computers te herstellen.

Een deel van die programma's zijn uiteraard kopies van de originele cd's, omdat installeren over een netwerk nu eenmaal handiger is dan 'tig cd's te moeten wisselen. Het andere deel is vooral opensource software en freeware die ik regelmatig nodig heb om herstelde pc's degelijk af te werken.

Illegale software daar doe ik echt niet aan mee, het is beter een gratis alternatief te gebruiken zodat die weer een extra gebruiker/feedback betekent voor mensen die harde inspanningen leveren.

En als finale reden voor die grote diskspace is dat zo'n 400 gigabyte is gealloceerd voor mijn beveiligingssysteem. Camerabeelden slikken nu eenmaal veel ruimte op...

als je hier nog verder wil op ingaan, zal ik het topic wel ff splitsen, want het is een beetje offtopic :)
Lees BoGy's Filosofie op dit forum. (KLIK)
Wil je jezelf beter leren kennen? Aarzel dan niet om jezelf te verdiepen in BoGy's gedachtengang...
Alles ivm online visakaarten
bogy
Site Admin

XBox Live Gamertag: Bogy Belgy

Re: Vertrekdata Kaarten

Berichtdoor cheskle op 31 Dec 2008 03:49

Nja, split maar..
Is idd al zwaar offtopic :-)

En de DNS?
Da wil ik wel weten hoe ge da doet..

edit:
3 o'clock :-)
Slaapwel iedereen
cheskle
Schuldenaar

Re: Bogy's Informaticapark :)

Berichtdoor cheskle op 31 Dec 2008 04:19

Haha nice titel!

( redbull zorgt da'k ni kan slapen )

Leg nu is uit waarom u NameServers ni ns1/2.dcnet.be is :P

edit: ah damn, kom ik terug gaat gij just weg :roll:
cheskle
Schuldenaar

Berichtdoor bogy op 31 Dec 2008 04:21

Ah :)

Mjah, der is nogal wa verschil zenne tussen de website en de mailserver.

Het forum da ge hiere ziet, draait op een webhosting (dcnet.be, gehost bij in.be).
de mail voor mijn domeinen (dcnet.be, bogy.be, bogytel.be) komt wel allemaal op mijn eigen server (mail.bogy.be) terecht die alles netjes afhandelt.

over je dns ding; het forum heeft dus een dnsrecord dat verwijst naar de webserver waar de data op staat. ( e3-srv67.server.eu [77.95.248.58])
voor de mail staat gewoon mijn eigen mailserver in de mx-records, en ook het forum maakt gebruik van mijn eigen server ipv de locale mailserver die bij de hosting hoort, ik gebruik dus enkel de www-hosting en sql van een ander, mail doe ik zelf.

die shoutbox, goh, mss wel een goei idee, maar uiteindelijk denk ik da da op dees forum eerder in een spambox zou eindigen, gezien de mensen niet willen registreren om iets in een shoutbox te zetten, waardoor spambots ook kunnen 'shouten' :s

dat het forum soms wat traag werkt ligt helaas niet aan mij, maar aan de hostingdiensten die IN;be mij levert. Mijn mail draai ik zelf omdat het daar bij in.be grote prutsers zijn die dingen op hun klanten steken terwijl ze er zelf verantwoordelijk voor zijn. De hosting verhuist in januari naar een andere hostingprovider, eentje waar ik al betere ervaringen mee heb gehad, en die tenminste hun prijzen niet elke 3 maanden met 4 euro omhoog doen...
Wil je jezelf beter leren kennen? Aarzel dan niet om jezelf te verdiepen in BoGy's gedachtengang...
bogy
Site Admin

Berichtdoor bogy op 31 Dec 2008 04:23

cheskle schreef:Haha nice titel!

( redbull zorgt da'k ni kan slapen )

Leg nu is uit waarom u NameServers ni ns1/2.dcnet.be is :P

edit: ah damn, kom ik terug gaat gij just weg :roll:

ah, omdat die nameservers niet de mijne zijn.. het zijn die van de hostingprovider.

Misschien dat ik ooit nog eigen nameservers ga draaien, als ik daar ooit is een deftig tooltje voor vindt da op windows draait en ni vergeven is van bugs... tevens heb ik geen vast ip, wat eigenlijk wel problemen kan opleveren als ge een dns server wilt draaien...

Het is dus normaal dat websites de dns-server van hun hosting provider gebruiken, gezien het domein daar meestal ook in beheer is...
bogy
Site Admin

Berichtdoor cheskle op 31 Dec 2008 04:25

Ahzo :)
Klinkt al inderdaad wat logischer
Is die mailserver dan bij u thuis?

En leuke reclame voor in.be :lol:
Heb net prijzen bekeken en voor die prijs heb ik 2 VPS's :o

Afzetters :roll:

edit :

Lol sorry :D is per jaar :D
Nja VPS is dus voor 1 maand :-)
cheskle
Schuldenaar

Berichtdoor bogy op 31 Dec 2008 04:48

jup, mailserver staat hier thuis...

da's sneller dan bij een ander éh (toegang via 100mbps lan)
bogy
Site Admin

Terug naar @bogy.be support