Voip belkrediet kopen via overschrijving

Algemene informatie en vragen over BoGyTeL voip telefoniediensten. Tevens kan je in dit forum informatie terugvinden over het aankopen van belkredieten. BoGyTeL is een official Betamax credit reseller.

Voip belkrediet kopen via overschrijving

Berichtdoor bogy op 11 Sep 2008 17:41

Indien u credits wenst te kopen voor Voipbuster, lowratevoip, nonoh, of een ander label van Betamax, kan u de volgende procedure volgen;

U schrijft het bedrag dat u nodig hebt + 25% btw over op rekening 063-4051313-46 met vermelding: voipbuster username

Ik zal even een voorbeeld geven om het wat duidelijker te maken.
Stel, uw gebruikersnaam is jantje987 en u wenst 10 Euro belkrediet te kopen.
U stort dan 10 Euro + 25% (2.50 Euro) = 12.50 Euro op rekeningnummer 063-4051313-46. Als referentie gebruikt u dan "voipbuster jantje987'.

Vanaf het geld op mijn rekening is aangekomen doe ik de transfer van de credits. De totale duur van dit proces is vooral afhankelijk van de bank waarmee u het geld op mijn rekening stort. Ik heb zelf dexia, indien u zelf ook dexia gebruikt zijn de credits dezelfde dag nog beschikbaar. KBC en de meeste andere grootbanken nemen 1 werkdag in beslag. Fortis, bank van de post en de meeste kleine banken werken helaas wat trager en daar duurt het twee werkdagen eer het geld er is. Tijdens het weekend moet je dus rekening houden met deze vertraging.
Stortingen van dexia klanten komen in 90% van de gevallen wel op dezelfde dag aan tijdens het weekend.

Waarom moet u 25% bijtellen als u stort?
De 25% bestaat uit twee helften. Enerzijds is er de 21% btw.
Over alle goederen die in belgie verkocht worden moet belasting betaald worden. Betamax, voipbuster, budgetsip en alle andere voipsites vermelden hun prijzen echter zonder btw op de site. Dit is niet om verwarring te zaaien, maar juist om verwarring te voorkomen.
Voip werkt over de grenzen heen, en in alle landen gelden andere btw tarieven, daarom is het handigste om de prijzen standaard zonder btw te vermelden, zodat het voor iedereen gemakkelijk blijft om de tarieven te vergelijken. Ook proximus en andere providers in belgie hanteren deze manier van werken. Neem er bijvoorbeeld maar een een proximusfactuur bij, je zal opmerken dat de btw helemaal op het einde wordt afgerekend.
Anderzijds is er een handling fee die we aanrekenen van 3.3% (inclusief btw is dat 4%, samen met de 21% btw is dat 25%) om toch maar iets te verdienen aan de belkredieten. Er worden namelijk geen commissies uitbetaald aan de resellers, behalve voor budgetsip.

Het is dus buiten die 3.3% geen extra winst voor mij, gezien ik die btw ook weer moet doorbetalen aan de staat. Over deze 3.3% moet ik dan zelf ook weer belasting betalen...
Lees BoGy's Filosofie op dit forum. (KLIK)
Wil je jezelf beter leren kennen? Aarzel dan niet om jezelf te verdiepen in BoGy's gedachtengang...
Alles ivm online visakaarten
bogy
Site Admin

XBox Live Gamertag: Bogy Belgy

Terug naar BoGyTeL informatie