b-box

Problemen met VOIP Installaties? Hier kan je vragen stellen, dan zoeken we samen de beste oplossing!

b-box

Berichtdoor owa op 08 Jan 2009 13:29

heeft iemand toevallig de instelling voor de voip van tele2
owa
Egoïst

Re: b-box

Berichtdoor bogy op 08 Jan 2009 16:49

neen, helaas niet...

maar kan je dat niet terugvinden op de supportpagina's van je provider? (hebben ze niet een 'mijn tele2' pagina?)
of even naar de helpdesk bellen?

moest je die gegevens ergens terugvinden, mag je ze altijd hier op het forum posten zodat andere tele2 gebruikers ze ook snel via google kunnen terugvinden.
Lees BoGy's Filosofie op dit forum. (KLIK)
Wil je jezelf beter leren kennen? Aarzel dan niet om jezelf te verdiepen in BoGy's gedachtengang...
Alles ivm online visakaarten
bogy
Site Admin

XBox Live Gamertag: Bogy Belgy

Berichtdoor owa op 08 Jan 2009 17:46

wel tele2 mag ze niet vrij geven de voip instellingen vanwege artikel blablabla een hele uitleg

op mijn tele2 kan je enkel je facturatie zien enzo en wat je bestelt hebt en u tariefplan veranderen

maar de internet instellingen heb ik die wil ik hier gerust posten
owa
Egoïst

Berichtdoor bogy op 09 Jan 2009 15:31

als tele2 u een B-Box opstuurt, dan moeten ze ervoor zorgen dat je VOIP ook werkt.

Gewoon naar tele2 bellen en zeggen dat je niet meer kan telefoneren, het lijkt me vanzelfsprekend dat zij verantwoordelijk zijn voor de werking van uw lijn, ook omdat ze u een b-box opsturen waar je niet mee kan werken. Je koopt toch ook geen auto die alleen maar vooruit kan rijden?

als je het verhaal uitlegt zullen ze ook wel begrijpen dat jij niet kan telefoneren door hun fout...
Wil je jezelf beter leren kennen? Aarzel dan niet om jezelf te verdiepen in BoGy's gedachtengang...
bogy
Site Admin

Berichtdoor owa op 21 Jan 2009 04:26

opgelost een technieker is gisteren pas geweest raar maar waar iemand van belgacom weeral

die heeft de lijn open en dicht gegooid en in de modem geweest en vanalles aangepast men voip instelling zijn geblokkeerd.
dus kan niet zien welke het zijn :(

heeft die snol mijn snelheid van de modem verlaagd maar is al opgelost heb ik zelf weer optimaal gemaakt en heeft eennieuwe dsl kabel gelegd

en rarara allemaal op kosten van tele2 duidelijk goedkoper precies :p
owa
Egoïst

Berichtdoor bogy op 21 Jan 2009 14:05

owa schreef:opgelost een technieker is gisteren pas geweest raar maar waar iemand van belgacom weeral

en rarara allemaal op kosten van tele2 duidelijk goedkoper precies :p

Aah, het is goed dat ze het zijn komen oplossen. En jah, dat het op hun kosten is, is volgens mij niet meer dan normaal. Het zou toch maar raar zijn dat als je iets koop, je zou moeten bijbetalen om aanspraak te maken op je wettelijke garantievoorwaarden.

Alleen vind ik het wel spijtig dat ze niet gewoon je gegevens van het internet geven zodat je het zelf kan oplossen.
bogy
Site Admin

Re: b-box (Tele2 Voip settings)

Berichtdoor philippe.deleye op 06 Feb 2009 18:40

owa schreef:heeft iemand toevallig de instelling voor de voip van tele2

Als je een eigen modem wil instellen met de gegevens van Tele2 heb je zowel de ADSL als de VOIP settings nodig.

a) de Tele2 inloggegevens instellen:
- Gebruikersnaam = jouw Tele2 username (vtxxxxxx@tele2allin.be)
- Paswoord = jouw Tele2 ADSL paswoord
- ATM Instillungen op automatisch werkt gewoonlijk, anders manueel instellen op PPPoA, VPI = 8, VCI = 35)

b) de Tele2 VOIP gegevens instellen:
- Internetnummer: in een FritzBox bijvoorbeeld is dit een willekeurig nummer (dit nummer wordt je "MSN" op je So bus) - bij voorkeur gebruik je hetzelfde nummer als hieronder...
- Gebruikersnaam: hier geef je jouw Tele2 telefoonnummer zonder de 0. vb : 50123456
- Paswoord: jouw Tele2 ADSL paswoord
- Registrar: versatel.be
- Proxy-Server: 62.58.224.212
(beide op poort 5060, maar dit is standard, dus moet je dat niet instellen)

Zou moeten werken op die manier ...
Philippe
Laatst bijgewerkt door bogy op 06 Feb 2009 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: heb even de titel aangepast van je reply, bedankt voor de bijdrage trouwens!
philippe.deleye
Atheïst

Berichtdoor owa op 08 Feb 2009 13:53

bedankt voor de intel
owa
Egoïst

Terug naar VOIP support