Wie is Bogy? Laat ik mezelf voorstellen

Een héél speciaal forum, voor speciale gedachten. Hier kan je spreken over het zesde zintuig, de toekomst, de mens... we spreken over morgen, maar jij bent degene die morgen in de hand hebt!
BoGy staat voor 'Believe Only the God in You' - This is all about BoGy's Philosophy

Wie is Bogy? Laat ik mezelf voorstellen

Berichtdoor bogy op 04 Aug 2008 23:22

BOGY

zondag 3 augustus 2008

Wie ben ik? De schrijver van dit verhaal, van deze theorieën…

Ik ben maar een gewoon mens, ik ben een persoon die zich bezig houdt met na te denken over alles wat ik zie, en hoe het anders zou kunnen. Altijd zie ik in alles het goede, maar ook het 'nog betere'. Alles kan verbeterd worden, en ik probeer te zoeken hoe en wat. Dat is wat mij bezighoudt.

Mijn naam is BOGY, en dat is genoeg voor de rest van de wereld. Ik heb mijn studies wegens omstandigheden nooit kunnen afmaken, wat ik altijd zeer spijtig heb gevonden. Ik heb geen grote bankrekening, leef eerder op de rand van schuld en geen schuld. Ik ben ook nog zaakvoerder; ik herstel computers bij de klant thuis. Ik kom op bezoek bij doven, blinden, … die in de gewone computerwinkel niet geholpen kunnen worden. Ik kom ook bij rijke mensen, die niet meer de moeite doen om zelf naar de winkel te gaan. Ik help iedereen waar ik kan, al vind ik het niet rechtvaardig dat sommige mensen op mij moeten wachten, omdat anderen mij betalen met grof geld. Ik kom vaak een computer herstellen bij ouderen, omdat zij niet meer goed te been zijn, en dan doet het mij steeds pijn in mijn hart als ik moet vaststellen dat die mensen hard gewerkt hebben voor anderen te verrijken, en zelf in de miserie zitten.
Gratis werken doe ik niet, maar rijk worden hoeft ook niet. Als ik zie dat mensen het echt moeilijk hebben, dan beslis ik erover om ze maar de helft of een kwart te laten betalen. Ik heb minder brood op mijn plank, maar nog steeds genoeg hoor. Ik ben ervan overtuigd dat mijn bankrekening nooit meer dan 5.000€ zal moeten bevatten… Want dat bedrag is genoeg om in geval van nood mezelf en mijn familie te kunnen voorzien voor tijdelijke ongemakken. Wat als er morgen een overstroming is, en belgie overstroomt. Het is spijtig dat al mijn kleding en meubelen kapot zijn, maar zolang mijn vriendin en mijn kat nog in leven zijn, mag voor mij de wereld vergaan, want ik kan toch ooit alles terugkopen wat ik nodig heb.
Veel mensen zeggen hetzelfde als ik, maar als je dan op hun bankrekening kijkt staan daar nog steeds getallen van 5 en 6 cijfers.

Moest ik eerste minister zijn, ik zou nog steeds met dezelfde kleine auto blijven rijden, liever zuinig en snel parkeren dan veel betalen zodat mensen wat kunnen KIJKEN naar hoe ik rijdt…. Ik zou niet eens het loon accepteren van de eerste minister, want een volk leiden doe je niet met je portefeuille, maar met je hart.
Wat anderen zeggen DOE ik gewoon, ik deel wat ik heb, ook al heb ik weinig. Ik ga ook op vakantie, maar vakantie dient om tot rust te komen, niet om in luxe te leven. Ik heb een tijdje geleden mijn roeping gehad, en die hield in dat ik de mensheid bewust moet maken, op mijn eigen manier. Ik heb een manier gevonden hoe ik hiermee van start kan gaan, daarom dat u dit nu leest.

Bogy staat voor 'Believe Only the God in Yourself', waarmee ik wil zeggen dat GOD het goede is dat leeft tussen de mensen, zonder dat je daarvoor moet denken aan één persoon, god is geen 'wezen' maar een gevoel dat leeft onder de mens, iets dat ons allen bindt, op voorwaarde dat je daarin gelooft.
Lees BoGy's Filosofie op dit forum. (KLIK)
Wil je jezelf beter leren kennen? Aarzel dan niet om jezelf te verdiepen in BoGy's gedachtengang...
Alles ivm online visakaarten
bogy
Site Admin

XBox Live Gamertag: Bogy Belgy

Re: Wie is Bogy? Laat ik mezelf voorstellen

Berichtdoor bogy op 11 Jan 2009 19:55

Om terug te komen op het acroniem BoGy ...

Om misverstanden te voorkomen wil ik toch even het volgende zeggen; BoGy is geen god, geen geloof, maar een levensvisie die je, als je daar behoefte aan hebt, kan toepassen in jouw levenswijze.

BoGy kan op verschillende manieren uitgelegd worden;
[*] Believe Only the God in You(rself) waarmee ik duidelijk doel op het feit dat je moet geloven in jezelf, dat wanneer je volhoudt om goed te doen, het goede ook terugkomt naar jezelf. Het goede dat jij verricht, is de god waarin je gelooft.

[*] Believe Only God and You: Jij en 'god' zijn onafscheidelijk met elkaar verbonden. Hoe meer jij gelooft dat jouw daden invloed hebben op het leven dat je leidt, des te sterker zal deze interactie zicht- en voelbaar worden. Wanneer je het geluk van een ander boven dat van jezelf plaatst, kom je automatisch bij je eigen geluk terecht.
Lees BoGy's Filosofie op dit forum. (KLIK)
Wil je jezelf beter leren kennen? Aarzel dan niet om jezelf te verdiepen in BoGy's gedachtengang...
Alles ivm online visakaarten
bogy
Site Admin

XBox Live Gamertag: Bogy Belgy

Terug naar BoGy's Filosofie