tele2 probleem speedtouch modem

Problemen met je computer? Op dit forum kan je al je vragen kwijt over hard- en softwareproblemen. Aarzel niet om hier een beetje hulp te komen vragen als je er zelf niet meer aan uit kan!

Moderators: lotje, bogy, the_3s

tele2 probleem speedtouch modem

Berichtdoor owa op 04 Jan 2009 20:47

hallo

ik zit bij tele2 en heb een speedtouch 706WL

het probleem dat da ding om de zoveel uur zich reset of gewoonweg wnnr ik met iets bezig ben bv download of game ook reset

zeer lastig tijdens een clan war

weten jullie mss een oplossing

tele2 zegt dat ze me geen nieuwe kunnen geven door mijn abo

het is tele2 all in en is met voip

heb al andere modems geprobeerd tevergeefs

de snullen van tele2 willen deze ook niet prijs geven
owa
Egoïst

Re: tele2

Berichtdoor the_3s op 04 Jan 2009 23:45

Dus de router/ modem reset zich elke x uur?
kan je op de modem/ router zelf? mss dat je het daar kan uitschakelen?
Ex-Crew @ Windows Mobile Forum, All About Phones
Mod @ Visa ForumBogy's Visa Forum
the_3s
BoGy's Crew
BoGy's Crew

Berichtdoor owa op 05 Jan 2009 00:40

kan erin maar staat daar nergens

maar krijg maar beperkte toegang doordat er in de modem/router zelf een vast script zit van tele2 waar zij enkel en alleen in geraken

ze willen me deze ook niet geven want anders kan ik de instelling voor alles overnemen en op een andere modem router zetten
owa
Egoïst

Berichtdoor bogy op 05 Jan 2009 02:48

Gezien ik zelf ook een aantal dsl modems van speedtouch heb gehad, kan ik alleen maar zeggen dat die van jou defect is geraakt door warmte.

Wat je misschien kan doen om hem volledig 'dood' te laten gaan is een te hoge voltage door het toestel te laten gaan...

normaal reset een dsl lijn om de 36 uur ofzo, maar als die dat om de paar uur doet, en na een tijd wordt dat om het half uur, dan is die defect en moet die vervangen worden.

als je provider dit dan niet wil doen, moet je ze een handje helpen. Gezien zij u verplichten dat modem te gebruiken, moeten ze het ook vervangen als het niet meer werkt, anders stel je ze gewoon in gebreke en kan je zonder extra kosten of verplichtingen uw abonnement opzeggen en naar een echte provider gaan...
Lees BoGy's Filosofie op dit forum. (KLIK)
Wil je jezelf beter leren kennen? Aarzel dan niet om jezelf te verdiepen in BoGy's gedachtengang...
Alles ivm online visakaarten
bogy
Site Admin

XBox Live Gamertag: Bogy Belgy

Berichtdoor the_3s op 05 Jan 2009 09:44

en naar een echte provider gaan...
I second that :twisted:
Ex-Crew @ Windows Mobile Forum, All About Phones
Mod @ Visa ForumBogy's Visa Forum
the_3s
BoGy's Crew
BoGy's Crew

Berichtdoor owa op 05 Jan 2009 20:02

vandaag gebeld naar tele2 en ze gaan me ee nieuwe modem bezorgen en normaal heb ik hem overmorgen via ups de kosten moet ik niet betalen en moet een maand geen abbo betalen ook zeggen ze ben benieuwd
owa
Egoïst

Berichtdoor bogy op 05 Jan 2009 22:58

héhé ...

't is precies of ze hebben hier meegelezen :)
ben zo'n acties niet gewend van tele2, maar des te beter als ze u nu wel helpen ...

Hopelijk gaat uw volgende modem wa langer mee éh.
Wil je jezelf beter leren kennen? Aarzel dan niet om jezelf te verdiepen in BoGy's gedachtengang...
bogy
Site Admin

Re: tele2 probleem speedtouch modem

Berichtdoor owa op 08 Jan 2009 13:14

nieuwe modem toegekregen

raar maar waar een b-box van belgacom :s
owa
Egoïst

Re: tele2 probleem speedtouch modem

Berichtdoor bogy op 08 Jan 2009 13:47

da is in ieder geval wel een beetje beter dan die speedtouch... Pas op éh; speedtouch heeft zeker geen slechte modems ofzo, maar ze hebben geen goede koeling, waardoor ze veel te snel kapot gaan door de hitte die de alcatel chip oplevert.

Heb zelf altijd graag met speedtouch gewerkt, omdat ze een goede CLI hebben en een heel stabiel platform hebben dat ook intuitief is ontwikkeld. Alleen merk ik dat sinds een aantal jaar, sinds ze naar de kleine (donkerblauwe) behuizingen zijn overgeschakeld, er na verloop van tijd echt problemen optreden door hitte. De kleinere behuizingen zorgen er namelijk voor dat alles heel compact op elkaar zit, en er niet echt meer ruimte is om de dsl-chips deftig gekoeld te houden.

Met die B-Box is de koeling alvast niet meer zo'n probleem, die bakken zijn veel groter en hun opbouw (interne ordening) laat een veel betere passieve koeling toe. Da bakske zou dan ook gemakkelijk 5 of 10 jaar dienst kunnen doen.
bogy
Site Admin

Terug naar Computerproblemen (F1/Help Support)