acer al2216w

Problemen met je computer? Op dit forum kan je al je vragen kwijt over hard- en softwareproblemen. Aarzel niet om hier een beetje hulp te komen vragen als je er zelf niet meer aan uit kan!

Moderators: lotje, bogy, the_3s

acer al2216w

Berichtdoor owa op 02 Feb 2009 18:02

heb dus een groot probleem zet ik mijn pc uit en mijn monitor gaat op standby en zet hem trg op gaat men scherm telkens uit

na lang aan en uit drukken op de monitor blijft het scherm aan

maar echt leuk is dit niet

GFX en pc kunnen het niet zijn is nog maar een maand of 2-3 oud

scherm nog maar een goed jaar

iemand een idee
owa
Egoïst

Re: acer al2216w

Berichtdoor bogy op 03 Feb 2009 12:01

En dit probleem heb je nog maar sinds kort neem ik aan?

Als ik het zo bekijk dan denk ik toch dat er ergens een probleem in de hardware moet zitten...
Maar het kan ook zijn dat je iets in de bios hebt aangepast ofzo, waardoor het scherm anders op standby wordt gezet.

je zou eerst eens in het bios moeten kijken bij 'Advanced Power Configuration' of iets dergelijks, daar kan je normaal kiezen op welke manier de pc, monitor en andere hardware op Standby gezet wordt. Misschien is het het beste om in deze subpagina van je bios even te resetten naar de defaults (vaak kan dat met f6 ofzo, staat zeker in het bios een extra optie voor)

Als het hier niet mee op te lossen valt, dan vermoed ik dat er een van je onderdelen een probleem heeft. Het scherm kan je best eens op een andere pc testen om te kijken of die het daar ook heeft, kwestie van eerst zoveel mogelijk zaken uit te sluiten...

Moest je het echt niet opgelost krijgen; Ik herstel ook pc's aan huis in de omgeving van Antwerpen...

ah ja, gezien je pc nog maar 1 jaar oud is, heb je wel garantie... dus ik zou toch eerst proberen om eens te horen wat de winkel zegt waar je hem gekocht hebt. Kan goed zijn dat ze het gratis herstellen (wat ze eigenlijk zouden moeten doen)
Lees BoGy's Filosofie op dit forum. (KLIK)
Wil je jezelf beter leren kennen? Aarzel dan niet om jezelf te verdiepen in BoGy's gedachtengang...
Alles ivm online visakaarten
bogy
Site Admin

XBox Live Gamertag: Bogy Belgy

Berichtdoor owa op 03 Feb 2009 14:58

zal het eens proberen

heb nog een vraag een maat van mij heeft een probleem een klein maar vind het ook niet hoe ik het moet oplossen

nu als hij zijn pc opstart krijgt hij een welkomst venster met zijn account en wachtwoord in typen en alles

gisteren ging alles automatisch naar het bureaublad nog nu niet meer hoe kan je dit oplossen

en bij het afsluiten krijgt hij ook geen 3 icoontjes meer voor het standby afsluiten en opnieuw opstarten
owa
Egoïst

Berichtdoor bogy op 03 Feb 2009 21:05

dat tweede probleem waar je over spreekt heeft te maken met het inloggen van windows.

als je xp gebruikt kan je dit in het configuratiescherm aanpassen bij 'gebruikers'. Je moet daar de optie 'welkomvenster gebruiken' aanvinken.
Lees BoGy's Filosofie op dit forum. (KLIK)
Wil je jezelf beter leren kennen? Aarzel dan niet om jezelf te verdiepen in BoGy's gedachtengang...
Alles ivm online visakaarten
bogy
Site Admin

XBox Live Gamertag: Bogy Belgy

Terug naar Computerproblemen (F1/Help Support)