Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Afgesloten fora » BoGy VZW algemeen

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten. Je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe reacties plaatsen.  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Gezocht: Medeoprichter
 Bericht Geplaatst: 05 Aug 2008 15:20 
Site Admin

XBox Live Gamertag: Bogy Belgy
Om een vereniging zonder winstoogmerk op te starten moet je met 3 mensen zijn. Dit wil zeggen dat ik buiten mezelf nog 2 mensen nodig heb die ik blindelings zou moeten vertrouwen. Je hoort vaak genoeg dat binnen een vzw er corrupte mensen zitten die op een dag met al het geld gaan lopen. Dit is iets wat ik ten allen tijde wil vermijden, en daarom zal ik u uitleggen hoe ik de oprichting van mijn vzw bekijk.

Mezelf kan ik vertrouwen; dat zeg ik omdat ik weet dat ik in alle situaties mezelf onder controle hou. Ik vertoon geen agressie naar anderen, dus ook niet naar mezelf. Ik help steeds een ander, daar waar ik kan en zonder aan winst te denken. Daarom richt ik deze vzw op.
Mijn vriendin is de tweede persoon die ik kan vertrouwen; zij steunt mij door dik en dun, ook in de periodes dat het moeilijk gaat. Toen ik mijn inzichten kreeg over hoe we ons als mens zouden moeten gedragen, leek het of ik zot werd. Ik sprak nog maar over 1 ding; spiritualiteit. Verschillende mensen vertelden achter mijn rug dat ik zot aan het worden was, en ikzelf voelde dit ook zo aan. Zij heeft me echter altijd blijven steunen en zeggen dat ik niet gek werd, maar dat ik gewoon de waarheid durfde te vertellen. Ze bleef geloven dat hetgeen dat ik plots 'zag', juist was en normaal was dat ik zo begon te denken. Ik heb nooit het logisch denkvermogen verloren, en zij is in mij blijven geloven, daarom vertrouw ik haar door dik en dun. Mijn vriendin is daarom medeoprichtster.
De derde oprichter heb ik nog niet gevonden. Ik heb echt moeite om mensen te vertrouwen als het over geld gaat. Niet dat ik egoïstisch ben, want ik wil niet rijk worden, maar ik zie hoe materialistisch de mens rondom mij is. Ik zoek dus naar een medeoprichter die geen belang heeft bij geld. Een persoon die persoonlijk niet betrokken is, maar wel verantwoordelijkheid durft te nemen omdat hij gelooft in het goede van de mens. Momenteel zie ik in ons land slechts 1 persoon die daarvoor geschikt is: onze koning. (Edit: Niet meer de koning, uitleg hieronder)

Ik had als eerste idee om als medeoprichter de koning aan te spreken. Echter door zijn statuut moet hij neutraal blijven en mag hij geen inspraak hebben in het leven buiten het Koningshuis. Verder ben ik er ook persoonlijk van overtuigd dat de Koning reeds genoeg andere punten op zijn agenda zal hebben dan een vzw op te richten. Daarom zal ik verder op zoek moeten gaan naar een mede-oprichter die zelf geen belang heeft om nog geld te verdienen. Bijvoorbeeld een Bekende Vlaming die zich reeds inzet voor een goed doel, maar die vooral geen eigen verrijking als persoonlijk doel heeft.

Profiel  

Berichttitel: medeoprichter
 Bericht Geplaatst: 07 Okt 2008 14:04 
Schuldenaar

Op mij kan je rekenen é schatje!

De koning vind ik wel overdreven :-p ...

xxxxxxxxxxxxxxxxx

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 07 Okt 2008 15:07 
Site Admin

XBox Live Gamertag: Bogy Belgy
zoals ge weet zijn de plannen ondertussen veranderd éh bolleke ...

'k zoek dus geen mede-oprichter meer ... maar ik weet da jij er altijd zal staan voor mij!

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten. Je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe reacties plaatsen.  [ 3 berichten ] 

Forumoverzicht » Afgesloten fora » BoGy VZW algemeen