Betamax Belkrediet kopen

Algemene informatie en vragen over BoGyTeL voip telefoniediensten. Tevens kan je in dit forum informatie terugvinden over het aankopen van belkredieten. BoGyTeL is een official Betamax credit reseller.

Betamax Belkrediet kopen

Berichtdoor bogy op 17 Aug 2008 19:52

UPDATE: vanaf september 2009 verkoop ik géén voipcredits meer...

Ik ben dus een Betamax credit reseller, dit wil zeggen dat ik voor voipbuster en consoorten belkrediet kan verkopen.
Naast voipbuster heeft betamax ook nog andere labels waaronder het zijn belminuten verkoopt. Echter is er een schoentje dat wringt voor de resellers.

Enkel bij budgetsip wordt er commissie gegeven aan de resellers. Dit wil dus zeggen dat wij een klein percentage van de verkopen terugbetaald krijgen.
Bij alle andere labels is er geen commissie voor de resellers en worden we ervan verondersteld om zelf extra aan te rekenen aan de klant.

Uiteraard is dit extra aanrekenen niet goed voor het imago van de resellers, en daarom wil ik deze situatie ook even voor iedereen uitleggen. Bij deze dus...

Gezien de andere labels niets geven aan de resellers, en de belgische wetgeving verbiedt om zonder winst te verkopen kan ik niet anders dan een klein percentage extra te rekenen (3.3%) om toch iets te kunnen aantonen aan de fiscus.

Er zijn dus twee tarieven voor het kopen van credits.
Tarief 1 is voor het label we reeds commissie op krijgen, Budgetsip dus. Je betaalt voor credits van budgetsip enkel het bedrag dat je nodig hebt + 21% btw. Voor 10 Euro credits betaal je dus 12.10 Euro.

Tarief 2 is voor de overige labels (voipbuster, nonoh, lowratevoip, 12voip, ...). Bij deze labels betaal je het bedrag van de credits + 25% (inclusief btw). Voor 10 Euro credits betaal je dus 12.50 Euro

Bij het overschrijven van geld naar onze rekening moet je dus steeds vermelding maken van het label waarvoor je credits koopt + je gebruikersnaam.
Wil je bijvoorbeeld 10 Euro credits kopen voor je gebruikersnaam 'friedo' voor het label smslisto, dan doe je het volgende:

Je schrijft 12.50 Euro over naar rekening 063-4051313-46, als referentie vul je in: smslisto friedo

vanaf het geld aangekomen is op mijn rekening ontvang je de credits.

aarzel niet om om dit forum verdere vragen te stellen
Lees BoGy's Filosofie op dit forum. (KLIK)
Wil je jezelf beter leren kennen? Aarzel dan niet om jezelf te verdiepen in BoGy's gedachtengang...
Alles ivm online visakaarten
bogy
Site Admin

XBox Live Gamertag: Bogy Belgy

Re: Betamax Belkrediet kopen

Berichtdoor bogy op 05 Aug 2009 15:43

Wil je jezelf beter leren kennen? Aarzel dan niet om jezelf te verdiepen in BoGy's gedachtengang...
bogy
Site Admin

Berichtdoor coecoec op 28 Jun 2011 12:11

Handige link om de verschillende tarieven van de Betamax-groep te vergelijken :

http://backsla.sh/betamax

VOIP rules ! :lol:

Groetjes,
Jos.
coecoec
Atheïst

Berichtdoor bogy op 08 Okt 2011 01:40

Sinds begin 2011 kon er niet meer opgeladen worden op budgetsip-accounts.

Deze maand (Oktober 2011) wordt de stekker volledig uit de servers getrokken van budgetsip...

Wie nog geld op z'n account heeft staan moet OP TIJD mailen naar de benodigde instanties (dit kan ook de budgetsip interface; stuur daar een mail naar de makers door 'contact budgetsip' aan te klikken) en een nieuwe VOIPBUSTER account door te geven.
Het resterende krediet wordt dan kosteloos overgezet zodat je verder kan met wat je nog had...

Ik raad echter wel aan om nadat dit krediet opgebruikt is niet verder van voipbuster gebruik te maken daar deze carrier ENORM duur is!!

Je kan bv gebruik maken van F1-Belgotel (jaja, je leest het goed, F1-Belgotel: een Belgische VOIP carrier op het betamax netwerk). Dit is ook een betamax voip-carriers (maakt dus gebruik van hetzelfde achterliggende netwerk), maar heeft zeer lage prijzen. Sterker nog; ik heb deze carrier zelf opgericht onder naam van mijn PC-Herstelbedrijf (F1-Help PC-Herstellingen) in de tijd dat men stopte met commissies uit te betalen aan de resellers van voipbuster, webcalldirect, ....

Het voordeel van het eigen label is dat ik prijzen zelf kan bepalen, en dus mezelf competitief kan opstellen in de markt. Maar ook dat er eindelijk een VOIP carrier is op het betamax netwerk die specifiek voor de belgische markt iets probeert te doen.

Helaas ben ik echter niet zo'n superkrak in sites maken :( er is wel een functionele site (lees; je kan vlot en overzichtelijk nakijken wat je verbruikt hebt, wat je resterende krediet is, de instellingen voor SIP, je gegevens aanvullen, de beltarieven per doel (trouwens ook downloadbaar in excel en/of PDF op onze site). Je hebt voor onze site ook de overbekende software die voor alle betamax sites gebruikt wordt om via de pc te bellen. Deze werkt dus ook bij ons.
Ons label is echter wel 100% gericht om te bellen. SMS kan dus niet. Hiervoor kregen we geen toestemming.

Onze site is trouwens enkel toegankelijk als je een login hebt, we hebben dus geen 'reclame site' zoals de andere labels hebben... dit is misschien nog een groot mankement... helaas heb ik daar niet de budgetten voor...

Wat wel kan, is dat mensen credits voor ons label kunnen verder verkopen; resellen dus... wie daar interesse in heeft kan altijd een mailtje sturen naar <VOIP "Apestaartje" F1Help.be>
bogy
Site Admin

Terug naar BoGyTeL informatie